Het tweede schaduwstation is gereed. De sporge liggen op het tweede niveau, 11 centimeter onder het stationsniveau en 11 cm boven het eerste schaduwstation. Alle sporen zijngelegd en ruim voorzien van stroompunten. De test met het treinstel VT 90 verliep dan ook vlekkeloos.
Na de installatie van de keerlusmodule zakte de moed even in de schoenen. Het treinstel reed keurig over de eerste sensorrails, maar bleef steken op de twee sensorrails en veroorzaakte kortsluiting. De Z21 centrale ging op tilt en pas na verwijdering van het treinstel, kon de centrale worden gereset.
Om zaken uit te sluiten, is deze tweede module angsloten op het schaduwstation 1 en ook daar veroorzaakte de module bij de sensorrails kortsluiting. Waarschijnlijk komt de melding van de sensorrails niet (meer) goed binnen bij de module. Heel spijtig.
Ik heb de fabrikant van de keerlusmodules, Bühler te Fredersdorf (omgeving Berlijn), gevraagd wat de oorzaak kan zijn en mijn schema's van aansluitingen gemaild. |